Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Nazwa i adres podmiotu publicznego
Stacja Pogotowia Ratunkowego , 76-200 Słupsk ul. Paderewskiego 5
Numer identyfikacyjny REGON 77154959400000
Stan w dniu 01.01.2025 r.
Termin przekazania: do 31.03.2025 r.
Dane kontaktowe
Lokalizacja siedziby podmiotu |
Województwo |
WOJ. POMORSKIE |
Powiat |
Powiat m. Słupsk |
Gmina |
M. Słupsk (gmina miejska) |
|
Obowiązek przekazania danych wynika z art. 30 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. 2023 r. poz. 773) oraz z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2022 poz. 2240, z późn. zm.).
S
|
E
|
K
|
R
|
E
|
T
|
A
|
R
|
I
|
A
|
T
|
@
|
P
|
O
|
G
|
O
|
T
|
O
|
W
|
I
|
E
|
.
|
S
|
L
|
U
|
P
|
S
|
K
|
.
|
P
|
L
|
|
|
|
|
(e‑mail sekretariatu podmiotu – WYPEŁNIĆ WIELKIMI LITERAMI)
Lokalizacja siedziby podmiotu
Województwo Pomorskie
|
Powiat Słupsk
|
Gmina Słupsk
|
Dział 1. Dostępność architektoniczna
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów
|
6
(wpisać)
|
- Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach
|
|
- Liczba budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier wszystkie przestrzenie komunikacyjne
|
0
(wpisać)
|
- Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia wolne od barier przestrzenie komunikacyjne
|
1
(wpisać)
|
- Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych
|
5
(wpisać)
|
- Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych)
|
- Liczba budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń
|
1
(wpisać)
|
- Liczba budynków, w których podmiot nie umożliwia dostępu do wszystkich pomieszczeń
|
0
(wpisać)
|
- Rodzaje rozwiązań, które podmiot zastosował, aby umożliwić dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (można zaznaczyć kilka odpowiedzi)
|
Rozwiązania architektoniczne
|
[x]
|
Środki techniczne
|
☐
|
Zainstalowane urządzenia
|
☐
|
|
- Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach
|
- Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy
|
0
(wpisać)
|
- Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i głosowy
|
1
(wpisać)
|
- Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny, dotykowy i głosowy
|
0
(wpisać)
|
- Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego
|
- Liczba budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego
|
1
(wpisać)
|
- Liczba budynków, do których podmiot nie zapewnia wstępu osobie korzystającej z psa asystującego
|
5
(wpisać)
|
|
|
|
|
|
|
|
- Ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynków
|
- a. Aby umożliwić ewakuację lub ratowanie osób wewnątrz budynków, podmiot zapewnia
(można zaznaczyć kilka odpowiedzi)
|
Procedury ewakuacji lub ratowania
|
[X]
|
Sprzęt lub miejsce do ewakuacji lub ratowania
|
☐
|
Pracowników przeszkolonych z procedur ewakuacji lub ratowania
|
☐
|
|
- Liczba budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku
(dotyczy tylko budynków, w których spełniono wszystkie 3 warunki wskazane w pytaniu 5a)
|
1
(wpisać)
|
- c. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku
(dotyczy tylko budynków, w których spełniono co najmniej 1 z 3 warunków wskazanych w pytaniu 5a)
|
0
(wpisać
|
- Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku
(dotyczy tylko budynków, w których nie spełniono żadnego z warunków wskazanych w pytaniu 5a)
|
…….4.……
(wpisać
|
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej:
(proszę zamieścić tu słowny opis dostępności architektonicznej, wykraczający poza informacje ujęte powyżej – opis ten będzie stanowić część raportu, który są Państwo zobowiązani opublikować na swojej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej – na swojej stronie internetowej)
Stacja Pogotowia Ratunkowego w Słupsku zgodnie ze statutem , kontraktuje zadania ratownictwa medycznego oraz transportu sanitarnego z Narodowym Funduszem Zdrowia – posiada stosowne umowy.
Działania ratownictwa medycznego udzielane są na wezwanie pacjenta i polegają na udzielaniu medycznych czynności ratunkowych w miejscu zamieszkania pacjenta lub w miejscu jego przebywania. Natomiast transport sanitarny odbywa się na zlecenia lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej i polega na przewozie chorych z domu do placówek medycznych. Wynika z tego, że jednostka nasza nie obsługuje pacjentów w miejscu stacjonowania firmy.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dział 2. Dostępność cyfrowa
Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1440), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD).
Liczba
|
prowadzonych stron internetowych
|
1
(wpisać)
|
udostępnianych aplikacji mobilnych
|
0
(wpisać)
|
Prosimy o określenie zgodności strony/aplikacji z wymogami UdC (wpisać każdą stronę/aplikację w osobnym wierszu; tylko strony/aplikacje, które posiadają deklarację dostępności, mogą być uznane za zgodne z wymogami UdC)
|
Adres strony internetowej (wpisać)
|
Zgodność z UdC (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdej strony)
|
https://bip.pogotowie.slupsk.pl
|
Zgodna
|
☐
|
Częściowo zgodna
|
[X]
|
Niezgodna
|
☐
|
|
Zgodna
|
☐
|
Częściowo zgodna
|
☐
|
Niezgodna
|
☐
|
|
Zgodna
|
☐
|
Częściowo zgodna
|
☐
|
Niezgodna
|
☐
|
Nazwa aplikacji mobilnej i adres do jej pobrania (wpisać)
|
Zgodność z UdC (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdej aplikacji)
|
|
Zgodna
|
☐
|
Częściowo zgodna
|
☐
|
Niezgodna
|
☐
|
|
Zgodna
|
☐
|
Częściowo zgodna
|
☐
|
Niezgodna
|
☐
|
|
Zgodna
|
☐
|
Częściowo zgodna
|
☐
|
Niezgodna
|
☐
|
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej:
(proszę zamieścić tu słowny opis dostępności cyfrowej, wykraczający poza informacje ujęte powyżej – opis ten będzie stanowić część raportu, który są Państwo zobowiązani opublikować na swojej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej – na swojej stronie internetowej)
Podmiot nie zamieszcza na swoich stronach internetowych informacji istotnych z perspektywy pacjentów korzystających z pomocy Zespołów Ratownictwa Medycznego
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
- Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się?
(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdego sposobu/środka wymienionego w podpunktach a–h)
|
- Zastosowanie formularza kontaktowego
|
TAK
|
☐
|
NIE
|
[X]
|
- Kontakt za pomocą poczty elektronicznej
|
TAK
|
[X]
|
NIE
|
☐
|
- Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS,
MMS lub komunikatorów internetowych
|
TAK
|
☐
|
NIE
|
[X]
|
- Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów
internetowych
|
TAK
|
☐
|
NIE
|
[X]
|
|
TAK
|
[X]
|
NIE
|
☐
|
- Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje
(tłumaczenie online)
|
TAK
|
☐
|
NIE
|
[X]
|
- Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty
|
TAK
|
☐
|
NIE
|
[X]
|
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby
podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego: (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
1) od razu ☐
|
2) w ciągu 1 dnia roboczego ☐
|
3) w ciągu 2-3 dni roboczych ☐
|
4) powyżej 3 dni roboczych ☐
|
- Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty)
|
TAK
|
☐
|
NIE
|
[X]
|
- Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących?
(w przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie liczby posiadanych urządzeń lub środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących)
|
|
TAK ☐
|
NIE [X]
|
Liczba:
|
…………
(wpisać)
|
|
TAK ☐
|
NIE [X]
|
Liczba:
|
…………
(wpisać)
|
- Systemy na podczerwień (IR)
|
TAK ☐
|
NIE [X]
|
Liczba:
|
…………
(wpisać)
|
|
TAK ☐
|
NIE [X]
|
Liczba:
|
…………
(wpisać)
|
- Inne (prosimy o opis słowny posiadanych urządzeń lub środków technicznych)
|
TAK ☐
|
NIE ☐
|
|
Liczba:
|
…………
(wpisać)
|
- Czy podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci: (zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdego sposobu/środka wymienionego w podpunktach a–c)
|
a. tekstu odczytywalnego maszynowo?
|
TAK
|
[X]
|
NIE
|
☐
|
|
|
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?
|
TAK
|
☐
|
NIE
|
[X]
|
|
|
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?
|
TAK
|
☐
|
NIE
|
[X]
|
|
|
- Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. – podmiot otrzymał od osób ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie szczególnej formy komunikacji?
(na podstawie art. 6 pkt 3 lit.d UzD, proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
TAK
|
☐
|
NIE
|
[X]
|
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji
|
Liczba wniosków – ogółem
|
0
(wpisać)
|
Nazwy użytych form komunikacji określonych we wnioskach ze wskazaniem liczby użyć każdej z tych form
(wpisać słownie np. alfabet Lorma – 1 raz, druk w alfabecie Braille’a – 3 razy)
|
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
(proszę zamieścić tu słowny opis dostępności informacyjno-komunikacyjnej, wykraczający poza informacje ujęte powyżej – opis ten będzie stanowić część raportu, który są Państwo zobowiązani opublikować na swojej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej – na swojej stronie internetowej)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym
Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. – podmiot zapewniał dostęp alternatywny? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
TAK
|
☐
|
NIE
|
[x]
|
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji
|
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego ogółem
|
…………
(wpisać)
|
z tego w postaci
|
wsparcia innej osoby
|
…………
(wpisać)
|
wsparcia technicznego
|
…………
(wpisać)
|
zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu
|
…………
(wpisać)
|
Brak jakiego rodzaju dostępności był powodem konieczności zastosowania dostępu alternatywnego?
(można zaznaczyć kilka odpowiedzi)
|
Architektoniczna
|
☐
|
Cyfrowa
|
☐
|
Informacyjno-komunikacyjna
|
☐
|
|
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego: (proszę opisać słownie)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dział 5. Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe
- Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2021 r. do 01.01.2025 r. – podmiot otrzymał
wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej?
(na podstawie art. 30 UzD, proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
TAK
|
☐
|
NIE
|
[X]
|
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji
|
Liczba otrzymanych wniosków o zapewnienie dostępności ogółem
|
…………
(wpisać)
|
z tego
|
dotyczących
|
wyłącznie dostępności architektonicznej
|
…………
(wpisać)
|
wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej
|
…………
(wpisać)
|
wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność architektoniczną
i informacyjno-komunikacyjną
|
…………
(wpisać)
|
rozpatrzonych w terminie
|
do 14 dni
|
…………
(wpisać)
|
dłuższym niż 14 dni
|
…………
(wpisać)
|
Liczba negatywnie rozpatrzonych wniosków o zapewnienie dostępności
|
…………
(wpisać)
|
z tego dotyczących
|
wyłącznie dostępności architektonicznej
|
…………
(wpisać)
|
wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej
|
…………
(wpisać)
|
wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną
|
…………
(wpisać)
|
Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności (można zaznaczyć kilka odpowiedzi; w przypadku wyboru odpowiedzi „Inne”, proszę opisać słownie)
|
Bariery prawne ☐
|
Bariery techniczne ☐
|
Bariery finansowe ☐
|
Braki kadrowe ☐
|
Brak czasu ☐
|
Inne ☐
|
|
- Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony internetowe)
lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) – podmiot otrzymał
żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC, proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
TAK
|
☐
|
NIE
|
[X]
|
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji
|
Liczba otrzymanych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej ogółem
|
………
(wpisać)
|
Liczba żądań rozpatrzonych w terminie
|
do 7 dni
|
………
(wpisać)
|
dłuższym niż 7 dni
|
………
(wpisać)
|
Liczba negatywnie rozpatrzonych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej
|
………
(wpisać)
|
Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej
(można zaznaczyć kilka odpowiedzi; w przypadku wyboru odpowiedzi „Inne”, proszę opisać słownie)
|
Bariery prawne ☐
|
Bariery techniczne ☐
|
Bariery finansowe ☐
|
Braki kadrowe ☐
|
Brak czasu ☐
|
Inne ☐
|
|
- Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony internetowe)
lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) – podmiot otrzymał
skargę na brak dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC, proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji
|
Liczba otrzymanych skarg na brak dostępności cyfrowej ogółem
|
.………
(wpisać)
|
z tego
|
pozytywnie rozpatrzonych
|
………… (wpisać)
|
negatywnie rozpatrzonych
|
………… (wpisać)
|
Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności, do której odnoszą się złożone skargi
(można zaznaczyć kilka odpowiedzi; w przypadku wyboru odpowiedzi „Inne”, proszę opisać słownie)
|
Bariery prawne ☐
|
Bariery techniczne ☐
|
Bariery finansowe ☐
|
Braki kadrowe ☐
|
Brak czasu ☐
|
Inne ☐
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(e‑mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz – WYPEŁNIAĆ WIELKIMI LITERAMI)
59 841 45 20
|
|
Słupsk , 22-04-2025
|
(telefon kontaktowy)
|
|
(miejscowość, data)
|
E K S P L O A T A C J A @ P O G O T O W I E . S L U P S K . P L
Załączniki:
- Link do raportu.
Data Publikacji: 25 listopada 2020 @ 07:54
Ostatnia modyfikacja: sty 26, 2022 @ 08:47