Obowiązek informacyjny pacjentów
Obowiązek informacyjny pacjentów których dane osobowe są przetwarzane w Systemie Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego (SWD PRM)
Szanowna/y Pani/Panie na podstawie art.13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy, że:
współadministratorami danych osobowych przetwarzanych w Systemie Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego (SWD PRM) oraz innych danych uzyskanych w związku z przyjmowaniem oraz obsługą zgłoszeń alarmowych i powiadomień o zdarzeniach z wykorzystaniem SWD PRM są: Minister Zdrowia, Wojewoda Pomorski, dysponenci lotniczych zespołów ratownictwa medycznego i dysponenci zespołów ratownictwa medycznego (w tym Stacja Pogotowia Ratunkowego w Słupsku).
Dla danych osobowych przetwarzanych w naszym zakresie działania:
- Współadministratorem Pani/Pana danych osobowych jest Stacja Pogotowia Ratunkowego w Słupsku: ul. Jana Ignacego Paderewskiego 5, 76-200 Słupsk, tel. 59 8414520, sekretariat@pogotowie.slupsk.pl
- Istnieje możliwość kontaktu z inspektorem ochrony danych: Stacja Pogotowia Ratunkowego w Słupsku, ul. Jana Ignacego Paderewskiego 5, 76-200 Słupsk, tel. 59 8414520, iod@pogotowie.slupsk.pl
- Pani/Pana dane osobowe będą zbierane i przetwarzane przez Stację Pogotowia Ratunkowego w Słupsku w celu realizacji świadczeń medycznych wykonywanych przez zespoły medyczne w tym ustalenia tożsamości pacjenta, zachowania, ratowania, przywracania lub poprawie zdrowia, prowadzenia dokumentacji medycznej. Podstawa prawna przetwarzania: art.6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust.2 lit. h (RODO); ustawa o Państwowym Ratownictwie Medycznym.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych w ramach przepisów prawa mogą być:
- Narodowy Fundusz Zdrowia;
- inne podmioty medyczne w celu zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności świadczeń zdrowotnych;
- podmioty wyspecjalizowane w zapewnieniu obsługi technicznej systemów teleinformatycznych;
- audytorzy zewnętrzni;
- dostawcy usług prawnych;
- inne uprawnione podmioty.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych za wyjątkiem przypadków uzasadnionych przepisami prawa.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres:
- 20 lat od zakończenia roku kalendarzowego w przypadku dokumentacji medycznej;
- 30 lat od zakończenia roku kalendarzowego w przypadku dokumentacji medycznej dotyczącej zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia.
- Przysługuje Pani/Panu prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych;
- sprostowania;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Osoba zwracająca się z żądaniem na podstawie art. 15 RODO zgodnie z art 24c ust.12 ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym obowiązana jest do podania informacji o okolicznościach zdarzenia, którego to żądanie dotyczy, w tym daty i miejsca zdarzenia oraz numeru telefonu, z którego zostało wykonane połączenie dotyczące powiadomienia o zdarzeniu.
- Nie planuje się dalej przetwarzać danych osobowych w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane. W przypadku zmiany celu przetwarzania zostanie Pani/Pan o tym poinformowany wraz z udzieleniem wszelkich stosownych informacji.
- Obowiązek podania danych osobowych służy jednoznacznej identyfikacji osoby i prowadzenia dokumentacji medycznej. Odmowa udzielenia danych utrudnia realizację świadczeń medycznych.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały decyzjom podejmowanym w sposób zautomatyzowany tzn. bez udziału ludzi. Dane osobowe nie będą również podlegały profilowaniu.
Obowiązek informacyjny pacjentów których dane osobowe są przetwarzane w Celu Wykonania Usługi Transportu Medycznego.
Szanowna/y Pani/Panie na podstawie art.13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy, że:
I. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Stacja Pogotowia Ratunkowego w Słupsku: ul. Jana Ignacego Paderewskiego 5, 76-200 Słupsk, tel. 59 8414520, sekretariat@pogotowie.slupsk.pl;
II. Inspektorem Ochrony Danych w Stacji Pogotowia Ratunkowego jest Radosław Lewkowicz. Istnieje możliwość kontaktu z IOD: Stacja Pogotowia Ratunkowego w Słupsku, ul. Jana Ignacego Paderewskiego 5, 76-200 Słupsk, tel. 59 8414520, iod@pogotowie.slupsk.pl
III. Pani/Pana dane osobowe będą zbierane i przetwarzane przez Stację Pogotowia Ratunkowego w Słupsku w celu:
- realizacji świadczeń medycznych w tym ustalenia tożsamości pacjenta, zachowania, ratowania, przywracania lub poprawie zdrowia, prowadzenia dokumentacji medycznej. Podstawa prawna przetwarzania: art.6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust.1 lit. h (RODO); ustawa o działalności leczniczej, ustawa o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, ustawa o Państwowym Ratownictwie Medycznym;
- prowadzenia ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej. Podstawa prawna przetwarzania: art.6 ust. 1 lit. c (RODO); ustawa o rachunkowości;
- ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Podstawa prawna przetwarzania: art.6 ust 1 lit c,f oraz art.9 ust. 2 lit f (RODO); Rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie szczegółowego zakresu i trybu udzielania zakładom ubezpieczeń przez podmioty wykonujące działalność leczniczą informacji o stanie zdrowia ubezpieczonych lub osób, na rzecz których ma zostać zawarta umowa ubezpieczenia oraz sposobu ustalania wysokości opłat za udzielenie informacji.
- archiwizowania, statystyki, badań naukowych. Podstawa prawna przetwarzania art. 6 ust. 1 lit. c, e oraz art. 9 ust. 2 lit. b, j(RODO); ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, ustawa o działalności leczniczej, ustawa o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta ;
- określonym w dobrowolnej zgodzie, którą Pani/Pan może wycofać w każdym dowolnym momencie. Podstawa prawna przetwarzania art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) (RODO).
IV. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych w ramach przepisów prawa mogą być:
- inne podmioty medyczne w celu zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności świadczeń zdrowotnych;
- podmioty wyspecjalizowane w zapewnieniu obsługi technicznej systemów teleinformatycznych i aparatury medycznej;
- audytorzy zewnętrzni;
- dostawcy usług prawnych;
- dostawcy usług kurierskich i pocztowych;
- dostawcy usług związanych z utylizacją dokumentacji papierowej i nośników cyfrowych;
- osoby kształcące się do wykonywania zawodów medycznych;
- osoby upoważnione przez Panią/Pana w celu realizacji praw pacjenta;
- podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa w tym w szczególności art. 26.ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
V. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych za wyjątkiem przypadków uzasadnionych przepisami prawa.
VI. Dane osobowe będą przechowywane przez okres:
- 20 lat od zakończenia roku kalendarzowego w przypadku dokumentacji medycznej;
- 30 lat od zakończenia roku kalendarzowego w przypadku dokumentacji medycznej dotyczącej zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia;
- 5 lat od zakończenia roku kalendarzowego w przypadku danych zbieranych do celów podatkowych lub rachunkowych;
- w przypadkach pozostałych wg kryteriów ustalanych na podstawie przepisów prawa i instrukcji archiwizacyjnej.
VII. Przysługuje Pani/Panu prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych;
- sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych;
- przenoszenia swoich danych osobowych;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
VIII. Nie planuje się dalej przetwarzać danych osobowych w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane. W przypadku zmiany celu przetwarzania zostanie Pani/Pan o tym poinformowany wraz z udzieleniem wszelkich stosownych informacji.
IX. Korzystanie z naszych usług jest dobrowolne natomiast podanie danych osobowych jest obowiązkowe i wynika z przepisów prawa. Odmowa podania danych osobowych może skutkować odmową udzielenia świadczenia zdrowotnego lub korzystania z innych naszych usług.
X. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały decyzjom podejmowanym w sposób zautomatyzowany tzn. bez udziału ludzi. Dane osobowe nie będą również podlegały profilowaniu.
Data Publikacji: 9 stycznia 2020 @ 09:40
Ostatnia modyfikacja: