Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego rok 2025
image_printDRUKUJ

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

Nazwa i adres podmiotu publicznego

Stacja Pogotowia Ratunkowego , 76-200 Słupsk ul. Paderewskiego 5

Numer identyfikacyjny REGON 77154959400000

Stan w dniu 01.01.2025 r.

Termin przekazania: do 31.03.2025 r.

Dane kontaktowe

E-mail sekretariatu podmiotu sekretariat@pogotowie.slupsk.pl
E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz

eksploatacja@pogotowie.slupsk.pl

Telefon kontaktowy 598414520
Data 31.03.2025
Miejscowość Słupsk
Lokalizacja siedziby podmiotu
Województwo WOJ. POMORSKIE
Powiat Powiat m. Słupsk
Gmina M. Słupsk (gmina miejska)
 

Obowiązek przekazania danych wynika z art. 30 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. 2023 r. poz. 773) oraz z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2022 poz. 2240, z późn. zm.).

S

E

K

R

E

T

A

R

I

A

T

@

P

O

G

O

T

O

W

I

E

.

S

L

U

P

S

K

.

P

L

 

 

 

 

(e‑mail sekretariatu podmiotu – WYPEŁNIĆ WIELKIMI LITERAMI)

Lokalizacja siedziby podmiotu

Województwo    Pomorskie

Powiat     Słupsk

Gmina     Słupsk

Dział 1. Dostępność architektoniczna

Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów

6
(wpisać)

  1. Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach

 

  1. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier wszystkie przestrzenie komunikacyjne

0
(wpisać)

  1. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia wolne od barier przestrzenie komunikacyjne

1
(wpisać)

  1. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych

5
(wpisać)

  1. Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych)
  1. Liczba budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń

1
(wpisać)

  1. Liczba budynków, w których podmiot nie umożliwia dostępu do wszystkich pomieszczeń

0
(wpisać)

  1. Rodzaje rozwiązań, które podmiot zastosował, aby umożliwić dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (można zaznaczyć kilka odpowiedzi)

Rozwiązania architektoniczne

[x]

Środki techniczne

Zainstalowane urządzenia

 

  1. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach
  1. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy

0
(wpisać)

  1. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i głosowy

1
(wpisać)

  1. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny, dotykowy i głosowy

0
(wpisać)

  1. Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego 
  1. Liczba budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego

1
(wpisać)

  1. Liczba budynków, do których podmiot nie zapewnia wstępu osobie korzystającej z psa asystującego

5
(wpisać)

             

 

  1. Ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynków
  • a.       Aby umożliwić ewakuację lub ratowanie osób wewnątrz budynków, podmiot zapewnia

     (można zaznaczyć kilka odpowiedzi)

 

Procedury ewakuacji lub ratowania    

[X]

Sprzęt lub miejsce do ewakuacji lub ratowania 

 

 

Pracowników przeszkolonych z procedur ewakuacji lub ratowania 

 

  1. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania osób wewnątrz budynku 

(dotyczy tylko budynków, w których spełniono wszystkie 3 warunki wskazane w pytaniu 5a)

1
(wpisać)

  • c.       Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku 

(dotyczy tylko budynków, w których spełniono co najmniej 1 z 3 warunków wskazanych w pytaniu 5a)

0
 (wpisać

  1. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku 

(dotyczy tylko budynków, w których nie spełniono żadnego z warunków wskazanych w pytaniu 5a)

…….4.……

(wpisać

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej:

(proszę zamieścić tu słowny opis dostępności architektonicznej, wykraczający poza informacje ujęte powyżej – opis ten będzie stanowić część raportu, który są Państwo zobowiązani opublikować na swojej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej – na swojej stronie internetowej)

Stacja Pogotowia Ratunkowego w Słupsku zgodnie ze statutem , kontraktuje zadania ratownictwa medycznego oraz transportu sanitarnego z Narodowym Funduszem Zdrowia – posiada stosowne umowy.
 
Działania ratownictwa medycznego udzielane są na wezwanie pacjenta i polegają na udzielaniu medycznych czynności ratunkowych w miejscu zamieszkania pacjenta lub w miejscu jego przebywania. Natomiast transport sanitarny odbywa się na zlecenia lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej i polega na przewozie chorych z domu do placówek medycznych. Wynika z tego, że jednostka nasza nie obsługuje pacjentów w miejscu stacjonowania firmy. 

               

Dział 2. Dostępność cyfrowa

Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1440), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD).

Liczba

prowadzonych stron internetowych

 

1
(wpisać)

udostępnianych aplikacji mobilnych

 

0
(wpisać)

Prosimy o określenie zgodności strony/aplikacji z wymogami UdC (wpisać każdą stronę/aplikację w osobnym wierszu; tylko strony/aplikacje, które posiadają deklarację dostępności, mogą być uznane za zgodne z wymogami UdC)

Adres strony internetowej (wpisać)

Zgodność z UdC (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdej strony)

https://bip.pogotowie.slupsk.pl

Zgodna

Częściowo zgodna

[X]

Niezgodna

 

Zgodna

Częściowo zgodna

Niezgodna

 

Zgodna

Częściowo zgodna

Niezgodna

Nazwa aplikacji mobilnej i adres do jej pobrania (wpisać)

Zgodność z UdC (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdej aplikacji)

 

Zgodna

Częściowo zgodna

Niezgodna

 

Zgodna

Częściowo zgodna

Niezgodna

 

Zgodna

Częściowo zgodna

Niezgodna

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej:

(proszę zamieścić tu słowny opis dostępności cyfrowej, wykraczający poza informacje ujęte powyżej – opis ten będzie stanowić część raportu, który są Państwo zobowiązani opublikować na swojej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej – na swojej stronie internetowej)

 

Podmiot nie zamieszcza na swoich stronach internetowych informacji istotnych z perspektywy pacjentów korzystających z pomocy Zespołów Ratownictwa Medycznego

 

               

Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna

  1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się?

         (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdego sposobu/środka wymienionego w podpunktach a–h)

  1. Zastosowanie formularza kontaktowego

    TAK

NIE

[X]

  1. Kontakt za pomocą poczty elektronicznej

    TAK

[X]

NIE

  1. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS,
     MMS lub komunikatorów internetowych

    TAK

NIE

[X]

  1. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów
     internetowych

    TAK

NIE

[X]

  1. Przesyłanie faksów

    TAK

[X]

NIE

  1. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje
     (tłumaczenie online)

    TAK

NIE

[X]

  1. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty

    TAK

  NIE

[X]

W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby
 podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego: 
(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)

1) od razu 

  2) w ciągu 1 dnia roboczego 

3) w ciągu 2-3 dni roboczych 

4) powyżej 3 dni roboczych 

  1. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty)

TAK

NIE

[X]

  1. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących?

         (w przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie liczby posiadanych urządzeń lub środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących)

  1. Pętle indukcyjne

TAK 

NIE [X]

Liczba:

…………
(wpisać)

  1. Systemy FM

TAK 

NIE [X]

Liczba:

…………
(wpisać)

  1. Systemy na podczerwień (IR)

TAK 

NIE [X]

Liczba:

…………
(wpisać)

  1. Systemy Bluetooth

TAK 

NIE [X]

Liczba:

…………
(wpisać)

  1. Inne (prosimy o opis słowny posiadanych urządzeń lub środków technicznych)

TAK 

NIE 

 

Liczba:

…………
(wpisać)

  1. Czy podmiot zapewnia na swojej głównej stronie internetowej informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci: (zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdego sposobu/środka wymienionego w podpunktach a–c)

a. tekstu odczytywalnego maszynowo?

TAK 

[X]

NIE

 

 

b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?

TAK 

NIE

[X]

 

 

c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?

TAK 

 NIE

[X]

 

 

  1. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. – podmiot otrzymał od osób ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie szczególnej formy komunikacji? 

(na podstawie art. 6 pkt 3 lit.d UzD, proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)

TAK

 NIE

[X]

W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji

Liczba wniosków – ogółem

0
(wpisać)

Nazwy użytych form komunikacji określonych we wnioskach ze wskazaniem liczby użyć każdej z tych form 

(wpisać słownie np. alfabet Lorma – 1 raz, druk w alfabecie Braille’a – 3 razy)

 

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności informacyjno-komunikacyjnej:

(proszę zamieścić tu słowny opis dostępności informacyjno-komunikacyjnej, wykraczający poza informacje ujęte powyżej – opis ten będzie stanowić część raportu, który są Państwo zobowiązani opublikować na swojej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej – na swojej stronie internetowej)

 

                                 

Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym

Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. – podmiot zapewniał dostęp alternatywny? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)

TAK

NIE

[x]

W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji

Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego ogółem

 

…………
(wpisać)

z tego w postaci

wsparcia innej osoby

 

…………
(wpisać)

wsparcia technicznego

 

…………
(wpisać)

zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu

 

…………
(wpisać)

Brak jakiego rodzaju dostępności był powodem konieczności zastosowania dostępu alternatywnego?

(można zaznaczyć kilka odpowiedzi)

Architektoniczna

Cyfrowa

Informacyjno-komunikacyjna 

 

Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego: (proszę opisać słownie)

 

               

Dział 5. Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe

  1. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2021 r. do 01.01.2025 r. – podmiot otrzymał

wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej?

(na podstawie art. 30 UzD, proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)

TAK

NIE

[X]

W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji

Liczba otrzymanych wniosków o zapewnienie dostępności ogółem

…………

  (wpisać)

z tego

dotyczących

wyłącznie dostępności architektonicznej

 

…………

(wpisać)

wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej

 

…………

  (wpisać)

wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność architektoniczną 

i informacyjno-komunikacyjną

…………

  (wpisać)

rozpatrzonych w terminie

do 14 dni

 

…………
(wpisać)

dłuższym niż 14 dni

 

…………

  (wpisać)

Liczba negatywnie rozpatrzonych wniosków o zapewnienie dostępności

 

…………
(wpisać)

z tego dotyczących

wyłącznie dostępności architektonicznej

 

 

…………

(wpisać)

wyłącznie dostępności informacyjno-komunikacyjnej

 

 

…………

    (wpisać)

wniosków o charakterze łączonym, tj. obejmujących równocześnie dostępność architektoniczną i informacyjno-komunikacyjną

 

 

…………

(wpisać)

Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności (można zaznaczyć kilka odpowiedzi; w przypadku wyboru odpowiedzi „Inne”, proszę opisać słownie)

Bariery prawne 

Bariery techniczne 

Bariery finansowe 

 Braki kadrowe 

 Brak czasu 

 Inne 

 

 

  1. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony internetowe)

lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) – podmiot otrzymał

żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC, proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)

TAK

NIE

[X]

W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji

Liczba otrzymanych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej ogółem

 

………

(wpisać)

Liczba żądań rozpatrzonych w terminie

do 7 dni

 

………

(wpisać)

dłuższym niż 7 dni

 

………

(wpisać)

Liczba negatywnie rozpatrzonych żądań zapewnienia dostępności cyfrowej

 

………

(wpisać)

Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej

(można zaznaczyć kilka odpowiedzi; w przypadku wyboru odpowiedzi „Inne”, proszę opisać słownie)

Bariery prawne 

Bariery techniczne 

Bariery finansowe 

 Braki kadrowe 

 Brak czasu 

 Inne 

 

  1. Czy w okresie sprawozdawczym – tj. od 02.01.2021 r. do 01.01.2025 r. (strony internetowe)

lub od 23.06.2021 r. do 01.01.2025 r. (aplikacje mobilne) – podmiot otrzymał

skargę na brak dostępności cyfrowej? (na podstawie art. 18 UdC, proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)

TAK

NIE

[X]

W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji

Liczba otrzymanych skarg na brak dostępności cyfrowej ogółem                                                                                         

.………

(wpisać)

z tego

pozytywnie rozpatrzonych

………… (wpisać)

negatywnie rozpatrzonych

………… (wpisać)

Główna przyczyna odmowy zapewnienia dostępności, do której odnoszą się złożone skargi

(można zaznaczyć kilka odpowiedzi; w przypadku wyboru odpowiedzi „Inne”, proszę opisać słownie)

Bariery prawne 

Bariery techniczne 

Bariery finansowe 

Braki kadrowe 

Brak czasu 

Inne 

 

                     

(e‑mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz – WYPEŁNIAĆ WIELKIMI LITERAMI)

59 841 45 20

 

Słupsk , 22-04-2025

(telefon kontaktowy)

 

(miejscowość, data)

E K S P L O A T A C J A @ P O G O T O W I E . S L U P S K . P L

 

Załączniki:

  1. Link do raportu.

Data Publikacji: 23 kwietnia 2025 @ 14:15

Ostatnia modyfikacja: kwi 23, 2025 @ 14:17

Metryka Informacji:
Opublikował artykuł ; Informatyk SPR |  + Inne artykuły
Irena Rozwandowicz
Autor treści ; Dział eksploatacji pojazdów SPR |  + Inne artykuły